Még az orvosokat is sokkolta: a kókuszolaj mindössze 2 nap alatt megöli a vastagbél rákos sejtjeinek 93% -át
A legfrissebb statisztikai adatok azt mutatják, hogy a vastagbélrák vált az egyik leggyakoribb ráktípussá a világon, mind a férfiak és nők körében. Ez a szörnyű betegség nagyon sok áldozatot szed minden évben és nem úgy tűnik, hogy a modern orvostudomány gyógyítani tudja. Ugyanakkor a kutatók egy csoportja rábukkant egy csodálatos felfedezésre, amely megdöbbentette őket. Rájöttek, hogy a kókuszolaj képes elpusztítani vastagbélrák sejtek 93%-át mindössze 2 nap alatt!
Az ausztráliai Adelaide Egyetem kutatóinak tanulmánya úgy találta, hogy a laurinsav, ami a kókuszolaj 50%-a, képes elpusztítani a vastagbélrák sejtek több mint 93% -át, mindössze 48 óra alatt. A vizsgálat az in vitro kísérletekben petri csészében folyt, valamint in vivo patkányokban. Mindkét kísérlet ugyanazt az eredményt adta.
A tanulmány megállapította, hogy a laurinsav elpusztítja az oxidatív stressz okozta rákos sejteket. Jelentősen csökkenti a glutation -t, amelytől a rákos sejtek függnek.
Az igazi probléma az, hogy az ilyen jellegű kutatások is rendkívül költséges és nem szeretik a szponzorok, mivel a természetes gyógymódokat nem lehet szabadalmaztatni. Ez egyszerűen nem érdeke a gyógyszeripari vállalatoknak, hogy finanszírozzák ilyen vizsgálatok, annak ellenére, hogy a cél fontos lenne a teljes lakosság körében.
A Laurinsav egyébként egy zsírsav, amely megtalálható az anyatejben, erősíti az immunrendszert, és erős antibakteriális tulajdonságokkal rendelkezik.
Az Amerikai Nutrition Association klinikai vizsgálatai kimutatták, hogy az olyan zsírok, mint a kókuszolaj „hasznosak lehetnek olyan esetekben is, mint a cukorbetegség, a csontritkulás, a vírusos betegségek (mononukleózis, a hepatitis C, herpesz stb), epeúti betegségek, a Chron-betegség és a rák”.
Kókuszolajról az is bebizonyosodott, hogy csökkenti a kemoterápia a mellékhatásait és javítja az általános egészségi állapotot rákos betegeknél.
Az 1960-as években a gyártóknak a margarin és a hidrogénezett olajok népszerűsítésére meg kellett találniuk a módját, hogy meggyőzzék a fogyasztókat, hogy mondjanak le a természetes zsírforrásokról, és vásárolják az ő termékeiket. Ennek érdekében kezdtek lejárató kampányt a régóta használt olajak ellen. Mindeközben, figyelmen kívül hagyva azt a tényt, hogy a transz-zsír termékek számos egészségügyi probléma okozói.